Jump to content

NEPOTREBNE NESREÈE


urosk

Recommended Posts

Enkraten dan včeraj v MFc, samo nesrečnega kiterja, ki si je zelo grdo poškodoval koleno ne bi bilo potreba. Seveda sedaj odpiram zelo dolgo in obsežno debato na to temo ampak nekaj moram povedati.

Po treh letih v tem športu in prej 15letih surfanja sem včeraj ob prihodu v Marino julijo kar nekaj časa okleval ali bom šel v vodo, ker je bilo kar močno za mojga Ion2 12,5. naposled sem se le odloču (prijatelja vozila rebela 9), blo je res močno tudi do 30knts ampak zanimivo. No na plaži je bil še cel kup kitanja željnih ljudi med njimi cel kup začetnikov ali kvazi kiterjev s zelo slabimi izkušnjami. Dvema, ki sta bila z nami sem enostavno odsvetoval iti v vodo, ker je popoldne itak vedno manj vetra pa še bolj konstanten je.

Nato pa opazim reveža ki se z AERO 2 (se mi zdi), s pomočjo prijatelja odpravlja v vodo učit. POVDARJAM DA TO NI PRVI PRIMER PRI NAS. Le da tokrat je bil ob njemu nekdo ki zna.(če bi resnično znal kitat mu bi PREPOVEDAL iti v vodo).

zgodbe je bilo kaj kmalu konec, saj sem iz vode vidu kite prflikan na drevesu, fanta pa so štirje prijatelji nosili iz vode. ponj je kmalu prišel italjanski rešilec.

torej sprašujem se kdo je bil kriv. moj odgovor je sledeč:

šparajmo na opremi ker je z druge roke draga pa kupi kite za 100€, star brez pravega safetija povrh vsega živčen, ampak saj za začetek bo v redu. mimo grede za vse ki se odločate o nakupu od 2005 imajo vsi kiti 5linijo, ki poveča varnost, ampak boste odšteli malo več. verjetno bi tudi ta dečko sedaj dal raje 1000€ za novega zelo varnega.

drugi krivec je prijatelj, ki mu ni odsvetoval kitanja.

Sam sem tudi imel seboj učenca, ki je šel v vodo ob treh popoldan na 15 knts in se imel dve uri odlično.

Srečno pri okrevanu, pa padalo zamenjaj!

lp Uros

Link to comment
Share on other sites

Enkraten dan včeraj v MFc, samo nesrečnega kiterja, ki si je zelo grdo poškodoval koleno ne bi bilo potreba. Seveda sedaj odpiram zelo dolgo in obsežno debato na to temo ampak nekaj moram povedati.

Po treh letih v tem športu in prej 15letih surfanja sem včeraj ob prihodu v Marino julijo kar nekaj časa okleval ali bom šel v vodo, ker je bilo kar močno za mojga Ion2 12,5. naposled sem se le odloču (prijatelja vozila rebela 9), blo je res močno tudi do 30knts ampak zanimivo. No na plaži je bil še cel kup kitanja željnih ljudi med njimi cel kup začetnikov ali kvazi kiterjev s zelo slabimi izkušnjami. Dvema, ki sta bila z nami sem enostavno odsvetoval iti v vodo, ker je popoldne itak vedno manj vetra pa še bolj konstanten je.

Nato pa opazim reveža ki se z AERO 2 (se mi zdi), s pomočjo prijatelja odpravlja v vodo učit. POVDARJAM DA TO NI PRVI PRIMER PRI NAS. Le da tokrat je bil ob njemu nekdo ki zna.(če bi resnično znal kitat mu bi PREPOVEDAL iti v vodo).

zgodbe je bilo kaj kmalu konec, saj sem iz vode vidu kite prflikan na drevesu, fanta pa so štirje prijatelji nosili iz vode. ponj je kmalu prišel italjanski rešilec.

torej sprašujem se kdo je bil kriv. moj odgovor je sledeč:

šparajmo na opremi ker je z druge roke draga pa kupi kite za 100€, star brez pravega safetija povrh vsega živčen, ampak saj za začetek bo v redu. mimo grede za vse ki se odločate o nakupu od 2005 imajo vsi kiti 5linijo, ki poveča varnost, ampak boste odšteli malo več. verjetno bi tudi ta dečko sedaj dal raje 1000€ za novega zelo varnega.

drugi krivec je prijatelj, ki mu ni odsvetoval kitanja.

Sam sem tudi imel seboj učenca, ki je šel v vodo ob treh popoldan na 15 knts in se imel dve uri odlično.

Srečno pri okrevanu, pa padalo zamenjaj!

lp Uros

 

Jaz sam neki ne zastopim, kva vidte tam u mfc-ju ce ti pa piha povsot in je 100x bol varno v gradežu ali pa v fsl-ju

Link to comment
Share on other sites

Škoda da je nekaterim žal še 20min fure...

 

Sicer pa tud italjančki niso nč bolš, se mi zdi da so še hujši kamikaze... čudn da kajti vse to zdržijo...

 

Jaz sam neki ne zastopim, kva vidte tam u mfc-ju ce ti pa piha povsot in je 100x bol varno v gradežu ali pa v fsl-ju

Link to comment
Share on other sites

Se dobr da katerega kdaj zaboli, to pot @urosk-a in napise kaksno. V vsem mojem stazu, drugo leto bo 10let kajtanja, se je dogajalo vse mogoce. To pot ne bom obujal spominov niti kaksnega posebnno izpostavljal. Je ze res da sem v prvih letih dozivljali take in drugacne grdobije, a kaj ko ni bilo nobenega za nasvet vprasat, nikjer nikogar za pogledat in sem sel na Silvaplano/Neusidlerja, da sem katerega videl in se tudi kaj nucil.

Zato polagam na srce vsem ki imate vsaj nekaj staza na strikih pomagajte ostalim, brezkompromisno v vsem! "Mulariji" pa drzte se nasvetov in ne pretiravajte, vam "gumicam" nobeden ne bo vzel handel-pass_ov in kajt loopov, samo traparije vam pa ni dovoljeno izvajat, ker mecete slabo luc na sport, ki ni samo vasa domena!

Se eno na MFC, tud jaz sem enkrat dalnega 2001 cakal do popoldan da je malo ponehalo, enostavno sem se u***l ko sem videl kaj pomeni res prava burja, nisem izzival in sem pocakal!

Neprevidnemu kajtarju zelim cimprejsne okrevanje, vrlemu pomocniku in vsem ostalim pa v razmislek kaj se je dogajalo. Mislim da Aero ni bil dezurni krivec v tem primeru!

 

Uzivajte v sportu

 

dr.lojz

http://www.seajump.com/tmp_photo/SJ-hulla-girl-62.gif

Mahalo

Link to comment
Share on other sites

A lahko en gor prilepi zemljevid za spot fossalone, da začetniki vsaj vemo kje je ta spot, ki je tako varn za učenje. Da v bodoče preprečimo nesreče, zdej je lahko bit pametn, ne vem pa zakaj ni noben prej svetoval fantu, da naj ne gre v vodo.
Link to comment
Share on other sites

urosk in dr.lojz,da vama na kratko opišem zadevo ki se je včeraj zgodila v mfc...poznam akterje te nesreče in tudi videl sem zakaj se je zadeva končala tako,žal s poškodbo(upam da bo fant še kdaj prijel za bar)

Urosk,fant ki se je ponesrečil ima to padalo že tri leta,z njemu je fural letos v črni gori,tako da padalo pozna.

Zadeva pa je sledeča,v mfc se je pripeljal z dvema kolegoma iz kite društva.Ko je napihnil padalo in zvezal štrike je čakal nekje 2-3 ure da gre v vodo in potem je šel.Opazoval sem njegov vstop v vodo in ko je bil nekje pol metra v vodi ga je kolega zaustavil,da bosta kajt dvignila kar tam,ker drugače bi si zmočil natikače in hlače.Kajt pa mu je postavil preveč v veter in brez njegovega znaka vrgel v zrak.Padalo je zletelo nazaj v power cono,in njega je katapultiralo čez skale v vodi.Takoj zatem je odpel saftija na čiknu,tako da je padalo odletelo v grmovje.On je začel omedlevati v vodi,kolega ga je pa še skurcal kaj odpenja padalo.No ko je videl da je zadeva resna,se je počasi slekel in šel do njega.Zraven so priskočili še ostali in ga odnesli ven.Naprej ni treba razlagat.Fant ima raztrgano kožo pod kolenom,veliko šivov in veliko okrevanja.

Moje mišlenje:pri takem vetru in s takim padalom 12kvadratov Aero,ki vsi vemo da je močno,bi pri dvigovanju padala moral nekdo stati za njim in ga držati.Samo jaz ga nebi pustil v vodo,pa tudi če bi cel dan tako močno pihalo.Kolikokrat smo tudi mi sedeli na plaži,pa zaradi brezveterja ali pa premočnega vetra.

Akterji v zgodbi:Sašo(poškodovanec)

Rok(dvigovalec padala,IKO inštruktor)

 

LP Urban

Link to comment
Share on other sites

No pa smo tam ko ni muh!

Eno veliko SRANJE je tole dragi moji!

@urban hvala za pojasnila, katera pa bolijo, in to hudo!

Z mojega zornega kota je videnih kar nekaj neodpustlivih napak!

Kdo se je odlocil/dal zeleno luc da se gre na vodo,glede na pogoje, kajtar ali instruktor??

Kdo naj si nebi zmocil opank, instruktor ali kajtar??

Ko je kajt letel proti power coni zakaj se ni metal na safety??

.........

.......

Zdaj pa najpomembnejse, kot kaze imamo v SLO samo DVA

kvalificirana instruktorja IKO, g. Rok Debevc in g. Aber.

G. Rok Debevc ima za seboj /po IKO ratigu 2 studenta, vec tukajle http://www.ikointl.com/index1.php // g. Aber-ja pa ni aktiven.

Seveda pa imamo se nekaj samooklicanih instruktorjev ki so se solali po IKO licenci, naredili level 1-2-... in se prodajajo za instruktorje,

ti bi znali biti se posebej nevarni! Kajt ucijo tudi Surf instruktorji?? Prosim ne to delat!

Zato se na tem mestu sprasujem kako si lahko kvalificirani ucitelj privosci

take napake in vehemetnost do sporta in ucencev. Zaradi taksnih in podobnih zadev IKO tudi predvideva

v bodocnosti boljse sledenje in preverjanje sol. Vec na: http://www.kiteboarding.be/2008_1_news_detail.php?id=2499

In vendar dajem moznost g. Debevcu da pove se svojo zgodbo v opravicilo dogodka pri polni zavesti.

Zalosten sem resnicno in se zahvaljujem vsem ki ste na mestu pomagali ponesrecencu, kateremu zelim cimprejsne okrevanje!

Lahko pa na tem mestu kaksno recemo tudi na sole/ucitelje in njihovo delo!

 

 

dr.lojz

http://www.seajump.com/tmp_photo/SJ-hulla-girl-62.gif

Mahalo

Link to comment
Share on other sites

Ne bom komentiral, ker bi nastala se tretja plat zgodbe....

 

Sem se pa ob vsem tem govorenju zacel razmisljat:

Kaj za hudica je narobe s tem sportom?

 

Vedno sem se bolj ali manj ukvarjal s sportom in tudi tekmoval.

Pa naj bo to skupinski sport ali ne....

Pa nikoli tako uzival, kot zadnje leto "privezan na trapez" ;)

Resnicno sem bil preprican, da sem si nasel pravi sport.

In resnicno in neskoncno uzivam v voznji, pa naj bo to voda, sneg ali trava.

 

Cedalje bolj pa me moti vse ostalo. Toliko enega govorjenja

in pametovanja ter modrovanja (pa ne mislim na forume) se nisem

dozivel v nobenem sportu. Tko da sem kr mal zalosten... :(

Mogoce pa sem samo jaz naletel na tako druzbo ali pa je narobe kaj z mano.

Cist mozno eno ali drugo...

Zaenkrat uzitek na kajtu premaga vse ostalo, tko da bom se kar vztrajal 8)

 

V upanju na boljsi jutri

 

lpR

 

P.S.> aja moram verjetno tkole napisat: Lep pozdrav Rok, IKO instruktor

Link to comment
Share on other sites

@Cyber_1G.....po mojem bo kar klapa u kurcu! :) Z kajtanjem ni čisto nič narobe.

 

Kar se pa nezgode tiče - mislim da ponavadi ko dviguješ kajt daš osebi znak kadar želiš da ti ga spusti in ga čutiš na baru. Tako da dajat krivdo na osebo ki ti ga dviguje je malo neumno (razen če ti ga spusti brez znaka za OK).

Pa še po treh letih kajtanja bi pa lahko imel malo več občutka za veter.

Link to comment
Share on other sites

No zdele sem videl da sva z Dr.lojzem istocasno napisala post,

tako da sem ga imel priliko sele sedaj prebrati.

 

Kar naenkrat se moram celi vesolni sloveniji opravicit, ker se kot kajter kajterju dvignil kajt! Pa kva je zdej to...

A ce IKO instruktor dviga kajt, je to kaj drugace?

 

Pa to, da mi Dr.lojz daje moznost za svojo zgodbo in opravicilo!?!?

Meni sploh ni jasno kaj se tuki greste...

 

Ok, zgleda da mi ne uide, kot da povem par besed o sobotnem dogodku:

Okoli 10ih se Saso odpravi v vodo in me prosi, ce mu pomagam pri dvigu

kajta. Ponavljam - pri dvigu kajta! Saso, ki je kajtal ze dve leti pred mano in ki je ta kajt ze veckrat vozil mi pokaze palec in jaz izpustim kajt.

Vse ostalo je splet okoliscin: voznik, kajt in veter...

 

Ja tut jest sem zalosten, ker sem edini v Sloveniji potrjen kot aktivni IKO instruktor in mislite da se ne zaveda NE-VARNOSTI in

ODGOVORNOSTI pri tem sportu.

 

lpR

Link to comment
Share on other sites

No, tudi jst sem bil tega dne v MFC in še vedno na obali, kljub kajtu z večjim depawerjem od aerota in 5 sezono kajtanja. Zato fantje, če niso pravi pogoji, oz. imamo prevelike kajte ostanimo raje na obali in uživajmo ob gledanju naših kolegov z pravo opremo. Fantu s poškodbo pa želim čim prejšnjo vrnitev na vodo.
Link to comment
Share on other sites

sam sem na plac prišel šele ko je bil rešilc že na plaži, zato ne morem komentirat samega dogodka. sem sel pa potem mal s slabim občutkom na vodo.

bom rekel samo to, da mi grejo iz glave prehitro slike napak (da ne rečem neumnosti), ki sem jih videl ali doživel. in to da sem samo z nekaj praskami par let nazaj preživel supermana v izoli je bila samo sreča in čist nič pameti.

 

na tist kar je bilo že povedan bom pa dodal tole:

1. če ti nehote pade kite v powercono na kak reful ti nič ne pomaga odpenjat, ker je enostavno prepozno. tud če odpneš si pospešek že pokasiral

-> pa razmislete kaj imate downwind!

2. eni placi kar sami kličejo po sranju (umag je super primer, kjer se vsaka napaka obračuna večkratno, izola tudi ni prav prijazna), kar se tiče omenjenih placov pa tud po malo daljši vožnji ne bi izključili nevarnosti, ker ima fsl ozko plažo, čolne, kakšen kol in in deblo v vodi, v gradu je sedaj pa itak kakšna marela al pa kol v vodi. dobr, da bi na burjo marelo nasadil je res bolj malo verjetno, ker naj bi v sezoni štartal iz otoka

->idealen spot (mfc je pomoje eden bolj prijaznih)je teško najdet, zato je treba bolj pazit kakšni so vetrni pogoji

3. brez tega da bi tunkal inštruktorja, ker dogodka nisem videl bo posledica slab rateing če ne tud vest, ker je zame dost že to da je bil zraven (beri zgornje dve točke)

 

lp x

Link to comment
Share on other sites

Po vojni je lahko vsak general!!!

 

Zato krivit enega ali drugega je nonsens, edino dejstvo pri kajtanju je,

da je lahko zelo tanka meja med užitkom in nesrečo, poškodbo ali celo smtjo zato je previdnost na prvem mestu.

Pretiravam-če v Ajdovščini veter odkriva strehe, bo tudi enga človečka na 12 meterski plahti lahko veter zabrisal kamorkoli. Preveč kajtarjev jemlje ta šport preveč na izi, saj je videt kaj vse se dogaja na vodi ko je gužva!

MFC-varen spot? Èe pomislim, na tiste skale na pomolu in nekontroliran loop(reful, karkoli lahko tudi nepravilno zvezane vrvice, ali pa brez pete linije!!!!) je matilda že na poti.

V MFC ni prvič da je prišel rešilec po kajterja.

Američani bi rekli: kids dont do this at home!!!

LP

Vale

Link to comment
Share on other sites

Grado spot

http://kite-stuff.org/forum/files/picture_082_326.jpg

 

kolov itd. ni. mal je treba peš hodit. parkira se skor na plaži (za plačat - idealka za familije z majhnimi otroci avto in vse v senci in zavetrju), na kakem placu mal manj blizu zastonj. ni tolk švoh plac.

 

dobr, da bi na burjo marelo nasadil je res bolj malo verjetno, ker naj bi v sezoni štartal iz otoka

->idealen spot (mfc je pomoje eden bolj prijaznih)je teško najdet, zato je treba bolj pazit kakšni so vetrni pogoji

 

lp x

Link to comment
Share on other sites

Grado spot

http://kite-stuff.org/forum/files/picture_082_326.jpg

 

kolov itd. ni. mal je treba peš hodit. parkira se skor na plaži (za plačat - idealka za familije z majhnimi otroci avto in vse v senci in zavetrju), na kakem placu mal manj blizu zastonj. ni tolk švoh plac.

 

dobr, da bi na burjo marelo nasadil je res bolj malo verjetno, ker naj bi v sezoni štartal iz otoka

->idealen spot (mfc je pomoje eden bolj prijaznih)je teško najdet, zato je treba bolj pazit kakšni so vetrni pogoji

 

lp x

 

No to je to, naj sam še dodam da smo bili u fsl-ju od zjutri pa do 15. in smo tudi enga učil kajtat in to z 16m2 zdej pa nevem a se vam je res tok težko pelat na spot kjer vsaj piha tko kot mora, mfc je itak znan da če ti piha 20kts ni nč čudnega če umes prileti še kak rafulčk od 35kts

Link to comment
Share on other sites

no ironija je ta da sva pred 4imi dnevi z tadejem prisla do zakljucka da se bo porast nadebudnih kajtarjev(brez srece ali normalnega spremstva) ustavil ko bo nekoga posteno razmetalo..

 

in ta situacija se je nazalost zgodila..

 

srecno okrevanje..

 

ostalim: ne se igrat z naravo, ce nimate tocnega obcutka kaj se dogaja okoli vas..

 

pa merkejte nase in na svoje

 

lp

Link to comment
Share on other sites

sicer nisem kajtal v Molfalconu sem pa v FSl furla cel dan 15tko in sem jo imel v trenutkih kr preveč.

Žal mi je za poškodovanega in upam, da ni nč hudega.

Sicer bi pa rad dodal nekaj mojega mišlenja v povezavi z ensrečo:

1. kajsurfing je adrenalisnki šport in to se moremo zavedat vsi zato je potrebna velika mera predznanja za kakršne koli podvige

2. kajt je treba spoštovat ker je stalno nepredvidljiv ngeglede na vetrovne razmere

3. treba se je učit kajtat in tudi reševat iz taških situacij in sicer NISEM še zasledil da bi se kak začetnik učil metat kajta na SEFTY sistem ampak samo furat in potem takoj skakat

4. ko si misliš da si najbolj na varnem si mogoče v največjem "kur..u"

5. znat ocenit lastne meje in jih spoštovat

6. besede lahko prenesejo velike napore, dejanja malo manja

7. in nikoli ne znaš kajtat ker vsakič "vsak meter" maš različno situacijo na vodi in v zraku

 

No to so moja mišlenja, lohk se motim ali pa ne, vsekakor se je treba kaj izučit iz take situacije, ki bo preprečila bodoče nesreče.

Kajtarski pozdrav

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...